Paris trough my phone

Her er litt bilder fra Paris dere kanskje ikke har sett før! Savner det allerede.. Skal bare spise litt reker tenkte jeg, og her ligger jeg én time senere langflat og i stjerneformasjon i senga og lurer på hvorfor selvinnsikten tar ferie hver gang det står ferske reker på bordet. Er det en ting jeg kommer til å savne når jeg flytter til ny by vil det være å kunne gå på brygga å kjøpe ferske reker, eller, det er helt sikkert mulig å gjøre i Bergen også (har iallefall hørt rykter om at de har brygge, he-he) men reker er jo ikke akkurat rimelig så tenker meg til det ikke blir reker før neste gang jeg er hjemme på sommerferie - noe som forøvrig høres veldig ok ut nå som jeg har spist alle rekene på Helgelandskysten i et jafs og er så mett at jeg nok må ligge her noen timer. Jaja, godt var det. Før jeg totalt mista grepet og spiste alle rekene var jeg på jobb, ogfør det igjen bestilte jeg hjem en herlig liten sak fra IvyRevel! Gleder meg til å vise den til dere. Nå skal jeg ligge...

France guide - Paris

Dere har bedd meg om en guide om Paris, og her kommer den! Nå har jeg kun vært der én gang, og det var et ganske kort opphold, så dette er kun mine opplevelser og syn på hvordan jeg fant byen. Ikke sikkert jeg forteller dere noe dere ikke visste fra før av, men jeg har i det minste forsøkt! Håper dere liker den. WHERE TO STAY Det er veldig mange billige, mellomdyre og grisedyre hotellet å velge i, i Paris. Et hotell for alles lommebok, med andre ord. Mitt beste tips er å sjekke hotellene på Hotels.com, jeg er ikke sponset eller betalt eller noe som helst for å si det, men jeg liker den nettsiden veldig godt. Jeg syns det er en oversiktlig og grei nettside å finne hoteller som passer for meg, og dessuten har de et sånn poengsystem der du kan få noen netter gratis om du bor lenge på hotell booket gjennom dem (I think). I Paris vil jeg uansett lommebok anbefale Mercure Paris Centre Tour Eiffel Hotel, grunnene til det er mange men først og fremst fordi det er lett å finne fra...

Hotellet vårt i Paris

Jeg vil først og fremst si at jeg er strålende fornøyd med oppholdet på Mercure Paris Centre Eiffel Tower Hotel i Paris, fant utrolig lite å pirke på og jeg skal garantert tilbake! Mest fornøyd er jeg vel med beliggenheten, spesielt siden vi aldri hadde vært i Paris tidligere og ikke var så godt kjent i byen, da var det veldig greit å kunne navigere seg mot eiffeltårnet for å finne tilbake til hotellet, siden man ser tårnet fra nesten hele sentrum av byen!  Vi bodde på privilegeroom, som betyr at man får dobbelt opp med puter (1 standard og 1 med memoryfoam) morgenkåpe, tøfler, sanitarykit (Q-tips og neglefil), fri bruk av minibaren (med en sykt digg appelsinjuice, vann, coca cola, coca cola light og vann med kullsyre) og en TV med utrolig mange tv-kanaler, inludert filmkanaler og mye annet gøy! Rommet i seg selv er moderne, passe stort og med alt et hotellrom burde ha. Har forsøkt å oppsummere litt bedre litt under her.   Positivt ved hotellet: ...

Last day in Paris

Siste dag i Paris gikk vi fra hotellet ved eiffeltårnet og helt til Notre dame i 35 varmegrader, og fikk med oss le Louvre, Mona Lisa (på tross av mine korte centimeter fikk også jeg et glimt haha..), Notre Dame og en hel masse annet fint. Vi tok også turen opp i eiffeltårnet, men opp dit hadde jeg faktisk ikke med meg kamera, underlig nok, men tok mange fine bilder med mobilen! Såå utrolig fin utsikt. Og det fineste øyeblikket på hele turen fikk vi på kvelden da vi spaserte opp en park like ved eiffeltårnet, der alle mulige forelska par og venner satt på gresset med eiffeltårnet i bakgrunnen som glitret mot himmelen, så himla fint at jeg har ikke ord... Our last day in Paris we walked all the way from the eiffel tower and to the Notre Dame in 35 degrees, and almost melted away.. But we got to see the museum le Louvre, Mona Lisa, Notre Dame and a whole lot of beautiful buildings. In the evening we went up to the top of the eiffel tower, and got blown away by the amazing view! A...

Let's do this!

Første dagen vi våknet i Paris bestemte jeg meg for å ha morgenøkta på fitnessrommet her på hotellet, og for å få tatt litt bilder slik at dere får se hvordan det ser ut! Det var relativt lite, men greit utstyrt med en del maskiner og en utsikt jeg aldri før har sett maken til i et treningsrom! Økta går jo unna i en fei når man kan distraheres med utsikt til eiffeltårnet! Hadde egentlig lyst å løpe utendørs når jeg først er på et så fint sted, men med over 30 varmegrader og fuktig luft lot jeg det være og var veldig takknemlig for et fint og bra treningsrom bare ett stopp med heisen fra rommet vårt. Nå er det på tide med frokost, croissants og nutella - I'm coming for you! The first day we woke up in Paris, I decided to do my workout at the fitnessroom here at the hotel. It was quite small, but had pretty much all the equipment you'll need to have a proper workout. And the view was simply amazing, the workout was done in no time since I got distracted by the ...

Shopping in Champs-élysées

Bonjour fine dere! I dag har jeg vandret ned Champs-élysées og stoppet innom fantastiske butikker én etter én - de ligger jo som perler på en snor ned denne vilt fine gaten, og gav meg flashback til 5th avenue i New York (selv om det er to veldig forskjellige gater). Noen av innkjøpene jeg gjorde ser dere over her, og jeg er strålende fornøyd med dagens fangst! Varmen i i dag gjorde at shoppingen gikk ganske radig unna, for jeg ble så varm, tørst og sliten at alt som fristet var en kald dusj og et skift med klær, var klebrig som sirup av svette og det er ikke særlig digg... Så da kan dere tro det var deilig med nettopp kald dusj og nyoppreid seng på hotellet, og dessuten oppfylt minibar hehe. Nå har vi nettopp spist og planlegger dagen i morgen,tenk at det allerede er vår siste dag på dette fine stedet... Dagene går for fort! En tur opp i Eiffeltårnet, samt besøk av le Louvre og Notre Dame står iallefall på agendaen, så må jeg visst ut å kjøpelitt mer klær for nå har jeg visst svet...

Paris, oh Paris

Det er frankrikes nasjonaldag, og i dag har vi vært ordentlige turister, med kamera, bykart og peking i alle verdens retninger ved hvert gatekryss. Det første vi rotet oss opp i var to veldig hyggelige afrikanere som solgte oss hvert vårt flettede armbånd, som ingen av oss egentlig ville ha - for 20 euro (...) Ellers har vi evakuert fra det militære museet da sikkerhetsalarmen gikk av og jeg trodde vi for alvor skulle dø, og ellers kost oss masse! Vi har gått gatelangs de mange brosteinsgatene Paris er bygd opp av, og sett både Eiffeltårnet, triumfbuen, militærmuseet og ellers en liten del av Champs-élysées, som var overfylt av mennesker, politi og militære soldater som skulle opprettholde sikkerheten på en dag som dette - det er jo 14. Juli, Frankrikes nasjonaldag! Selve paraden var tidlig i morges, så den gikk vi dessverre glipp av, men vi fikk se en liten militærparade og mange franske flagg. Som dere kanskje skjønner har vi gått mye rundt i dag, og beina mine er helt gelé etter...

Bienvenue à Paris!

Bonsoir fine lesere, hvordan har dere det? ♥ Jeg for min del er i himmelen! Når det første som møtte meg når jeg gikk opp fra undergrunnsbanen var en dusrosa himmel, sommervarme og eiffeltårnet som en drøm i bakgrunnen av det hele, da var det lett å glemme at reisen hadde vært lang og strevsom - så sinnssykt fint. Herlighet. Paris har vært en barndomsdrøm for meg, og nå ligger jeg her i en sky av en hotellseng, med eiffeltårnet som nærmeste nabo, Champs-Élysées rett ned gata og alt denne metropolen har å by på innen rekkevidde.  Kommer til å skrive mer om rommet og hotellet etterhvert, vanskelig å skrive så mye annet enn at det er verdens beste hotellrom nå som vi er dødsslitne etter reisen og kunne sakt oss fornøyd med nesten hva som helst haha.. Men førsteinntrykket er absolutt at det er et moderne, fint og stort hotell, veldig lett å finne fram til (ingen av oss har jo vært i Paris tidligere, og gikk rett på hotellet når vi kom av togstoppen) og resepsjonis...

Next stop - Paris

I skrivende stund sitter jeg på flyet mot Gardemoen, hvor jeg etterhvert tar flyet videre til Paris! Dette blir så bra - følg meg denne uken for å se hvordan mitt møte med verdens finesteby blir, shoppingen jeg gjør og stedene jeg besøker!See you in Paris♥ Wæææ