New York through my iPhone

1. På reisen over fikk vi tidenes fly! Alle mulige serier, filmer, spill og på toppen av alt spill-konsoller! Nesten ikke nok tid på flyet til å få gjort alt man ville haha.. // 2. Sylvia hadde en helt unik sovestil, måtte dokumenteres // 3. Frokost på Heathrow! // 4. En aldri så liten selfie før vi skulle få høre på presentasjon av FN-representant! // 5. En av mine mange treningsøkter in the states, utrolig så sprek jeg ble der borte, trente som jeg aldri før har trent hver eneste kveld. Frykten for å bli amerikatjukk fikk opp pulsen! // 6. Mine føtter vs. amerikanske føtter // 7. Mye buss = mange sovebilder! Kjempesøte Sofie og Ingrid // 8. American breakfast, grunnen til all treningen // 9. Dokumentering av mine konstante røde øyne, måtte jo opp umennesklig tidlig hver morgen, og det resulterte i at alt hvitt i øynene var long gone i to uker.. // 10. Veien hjem!

Checks on my list

Drømmer meg bort... Jeg er så heldig

Dag 9 - På besøk hos George Washington, John F. Kennedy og Martin Luther King Jr.

9. Juli Denne dagen var vår siste dag i USA, og den ble brukt til å besøke den ukjente soldats grav, John F. Kennedy's grav, George Washingtons hus og Martin Luther King Jr. Memorial. Sist på dagen ble vi servert orntlig "norsk" mat, - Taco! Gud så deilig det var med noe ufritert, og ikke minst norske smaker. Vi var oppe til langt på natt med alle de andre ungdommene, og kjente både glede og 'sorg' for å skulle dra hjem dagen etter. Hadde det jo så vanvittig fint i USA, samtidig som vi savnet mye som skulle møte oss hjemme i Norge. Nå har jeg lagt ut alle innleggene mine fra USA, så nå skal jeg ordne en innkjøpsvideo til dere, kjøpte mye fint! Gled dere til det♥

Dag 8 - Washington D.C

6. Juli Denne dagen våknet vi opp i Washington D.C, med The Capitol, Det hvite hus, Abraham Lincoln Memorial og mye annet på planen! Dro også innom fantastiske Air and Space museum, hvor vi var på et helt utrolig bra lysshow i 5D!! Anbefales om du er i Washington Såå, her er bildene fra dagen: Har du noen gang vært i Washington D.C?

Dag 6 - Ottawa og Niagara falls

3. og 4. Juli Vi våket rundt 05 også denne morgenen, og hoppet rett på bussen mot Canada. Etter vel en times kjøring stoppet vi for å spise frokost, og på menyen denne dagen sto blåbærpannekaker med blåbærsirup! Sykt mettende, men veldig godt. Vi kjørte videre, og overnattet midt i ingensteds en natt, før vi fortsatte mot en slående flott Niagara Falls dagen etter! Etter noen timer i Niagara kjørte vi videre til Ottawa, Canadas hovedstad. Her kunne vi gå ut av bussen og kjenne en deilig havbris kjøle oss ned, og deilig var det! Canada og Ottawa var utrolig fint, minnet litt om Norge, bare uten fjellene vi har. Vi var på tour rundt i parlamentet deres, og spiste turens beste måltid på en resturant jeg tror het 'the Brewery'. En enorm buffet med mye digg mat, som dessuten minnet om norsk mat, var akkurat det vi trengte på dette tidspunktet. Alle jublet, og var strålende fornøyd med også denne dagen! Vi hadde bare en dag i Ottawa, før vi satte nesen mot Mexico d...

Dag 5 - Wallstreet, Statue of Liberty and Ellis Island

Tirsdag 2. Juli Dette skulle vise seg å være den dagen da alle ble solbrent og uttørket av New Yorks hete sommervarme, men også dagen da jeg fikk møte min fremtidige arbeidsplass (he-he) og dessuten fikk vi reise for å se ikonet for New York, - Frihetsgudinnen. Vi dro også ut til Ellis Island der alle emigranter fra Skandinavia, spesielt Norge, kom til som første stoppested da de emigrerte over til USA for 'the american dream' i gamledager. Til sist dro vi til Ground zero for å se 9/11 memorial, som var utrolig fin og trist på samme tid. Nok en flott men veldig varm dag! Haha, liker at det eneste bildet vi tok felles som ble i rett fokus var det bildet Amalie (i midten) ser mest lættis ut på! Søta♥ Ellers er det Sofie fra Asker til venstre, meg, Amalie fra Oppdal, Marie fra Ålesund og Ingrid fra Kristiansand! Likte skikkelig godt fargen på håret mitt på disse bildene! Har du vært på noen av de samme stedene?

Dag 4 - Times square og Broadway

Tirsdag 1. Juli Denne dagen startet med en knallbra tale fra en FN representant, og etter det var det tid for oss til å jobbe med talene vi selv skulle holde, men siden vi enda ikke hadde fått baggasjen vår fikk vi som manglet baggasje dra til Macy's for å handle blandt annet finklær til vi senere skulle dra på Broadway for å se musikal. Fikk revet med meg en del klær og rakk akkurat og bli fedig på den korte tiden vi hadde også her, og ble sinnssykt stressa over at de ansatte var SUPERTREIGE. De gikk så sakte rundt at jeg til slutt trodde de gjorde det med vilje. Vi dro til hotellet for å skifte og pynte oss, for så var det klart for mat før vi dro for å se Newsies på Broadway! Vi spiste på en fotballbar, og fikk skikkelig gode miniburgere. Dessuten spilte USA kamp i VM denne kvelden, så stemninga var helt vill! For å komme oss videre til Broadway gikk vi gjennom Times Square, og der var det så mange mennesker at jeg følte meg som en maur i verdens største maurtue. Utrolig mange ...

Dag 3 - All the best of NYC

Mandag 30. Juni Vi våknet til en amerikansk hotellfrokost, og på tross av at vannet smakte svømmebasseng var frokosten helt grei! Denne dagen startet vi med å gå noen kvartal til the Post Office der alle oss 150 ungdommene ble tatt fellesbilde av. Etter mye venting, svetting og latter senere var vi tilbake på hotellet, der vi fikk høre taler fra mennesker som jobbet i UNICEF og FN. Etter middag med potetgull som en del av middagen var det klart for det vi hadde gledet oss så mye til: - Shopping på 5th avenue! Vi hadde litt over 1 time på oss, og som dere kan tenke dere er det ALT FOR LITE TID til å få med seg alt man ville. Jeg hadde for anledningen gjort meg klar med joggeskoene godt knytt på, og løp mitt livs cardio mellom butikkene, med handleposer i alle retninger på armene mine. Etter en veldig fritert middag på Fridays gikk vi til Rockefeller Center, og fikk med oss turens høydepunkt: - Top of the rock. Jeg har ikke ord, det var som å stå på toppen av verden, og med solnedga...

Dag 2 - Philadelphia and New York

Søndag 29. Juni Vi våknet klokken 5am til amerikanske vafler med sirup og bagels, før vi satte nesen mot sentrum av Philadelphia. Vi dro innom Liberty bell, supreme court, huset til hun som har lagd det amerikanske flagget og en utrolig fin kirke. Etter en lang dag i Philadelphia kjørte vi omsider inn til turens høydepunkt, New York city! Ord kan ikke beskrive så uvirkelig fint det var, som å kjøre inn i en film, der Chuck Bass når som helst kunne kjørt forbi oss i limmoen sin. Jeg skal ikke skrive mer, bildene kan snakke for seg: Vi kjørte rett på hotellet, spiste New York pizza og hoppet i køys på det fineste hotellet jeg noen sinne har vært på. Sto en ganske lang stund i vinduet mitt fra niende etasje og lot tankene drømme seg bort i de fine lysene byen har å by på. Fantastisk mye liv, og absolutt en by som aldri sover. Flere bilder av dette kommer senere, nå skal flyet mitt lette fra Philadelphia så jeg rekker ikke skrive mer! Stay in touch for mer! Hva sy...

Dag 1 - Philadelphia

Hei fantastiske lesere♥ I dag reiser vi hjem fra USA tilbake til Norge, og fikk koffertene våre da vi kom på flyplassen i dag morges! Det ble et kjært møte og det første jeg gjorde var å ta ut macbooken og love den dyrt og hellig å aldri sende den som baggasje igjen. Nå sitter jeg ved gaten vår og venter på at klokken skal nærme seg 6pm sånn at vi kan boarde flyet som går til London, og derfra videre til Oslo, - og Brønnøysund. Har nesten ikke turt å se på kommentarene mine den siste uken, siden jeg føler meg skikkelig slem som bare blir helt stille. Men jeg gidder ikke blogge halvhjertet med dårlige mobilbilder, så da ventet jeg heller med updates til nå som jeg har macbook, ledninger og ladere (♥♥) Jeg begynner å blogge fra dag 1, også får dere innleggene slik de skulle kommet, dag for dag :-) Håper dere kan tilgi meg for en uvanlig stille uke, og at dere liker bildene jeg har tatt! All ære til kamerabatteriet mitt som har holdt ut i to uker uten å dø, respekt....

Hello Canada

God kveld ey! Nå har vi kjørt buss i sikkert hundre timer snart, men med verdens herligste bukett med mennesker med seg går heldigvis timene fort. Sitter på hotellet vårt i Kingston i Canada akkurat nå og skal straks hoppe i dusjen før jeg skal ta kveld og får sove helt til klokken 07 i morgen!! Haha, man vet man har måttet stå opp alt for tidlig over lenge tid når det å stå opp syv høres sent ut. Koffertene våre er jo ikke med oss, så det eneste dere får er et iPhonebilde fra nydelige Niagara falls, som btw tok 1 time å laste opp med supernettet her, haha... men håper dere forstår og heller kan glede dere til ordentlige bilder når jeg kommer hjem til data og ledninger jeg trenger :-) Sykt fint, ikke sant?

Aldri mer British airways

Hei, igjen!Helt siden vi kom hit har flyselskapet lovet oss dyrt og hellig at 'i morgen' kommer koffertene deres. Nå har det gått 5 dager og ingen kofferter har dukket opp, og det virker som British airways har null kontroll eller system på noe som helst. Jeg har derfor enda ikke fått macbooken min eller kabelen til å overføre bilder fra kamera til data, og får derfor fremdeles ikke vist dere bilder fra den fantastisk fine turen jeg er på. Vi fikk beskjed om at bagasjen vår blir sendt hjem til Norge, og derfor vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Det verste er at kameraet mitt begynner å gå tom for strøm, og det er dødskjedelig å kjøpe dobbelt opp med utstyr og ting jeg egentlig allerede har, når det er så mye annet jeg egentlig vil kjøpe mens jeg er her. Jeg er sur og sint og lei meg, men kan ikke gjøre noe med saken annet enn å tenke at neste gang jeg skal ut og reise skal jeg ikke bruke British airways og jeg skal ikke sende macbooken i kofferten. Håper dere har fine ferier så langt d...

On top of the rock

God kveld fine dere! Nå er jeg så sliten, trøtt og klar for senga at jeg har ikke ord. Fikk knapt 1 time til å shoppe og sprang derfor konstant fra butikk til butikk og klarte å svi av nærmere 5000kr på den timen. Med meg hjem kommet blandt annet verdens fineste Steve Madden sko, beats headset, pulsklokke og ny sminke fra Sephora! Vi får koffertene våre i natt (hvor Macbooken min er) og skal laste opp alle de fine bildene av blandt annet utsikten fra Rockefeller Center, times square og 5th avenue, men legger ved et mobilbilde som en smakebit på hva jeg fikk se der oppe i dag. Som himmel på jord, ville ikke komme ned! Så nå tar jeg kveld, legger ut innkjøp i morgen! Natta, eller, god morgen

Gode nyheter

Hei! Lang dag, mye har skjedd og jeg har vært så heldig å få låne litt delt Internett av roomien min, så tenkte bare skynde meg å fortelle at jeg akkurat nå er på Manhattan og at vi har fått beskjed om at koffertene våre kommer enten i natt eller i morgen natt! Så da kan jeg endelig laste opp de fine bildene jeg allerede har tatt, og blogge litt skikkelig. Nattaklem fra Manhattan

Problemo

Klokken fire på ettermiddagen i går (lokal tid) var vi vel fremme i Philadelphia, problemet var bare at bagasjen vår hadde tatt turen til et helt annet kontinent, og ligger foreløpig i Istanbul. Men med godt mot satte vi da turen til Walmart i går for å få handlet de mest nødvendige tingene, og jeg følte jeg var med på en topmodel challenge der vi var en skokk med jenter som løp rundt for å rekke å finne nødvendig sminke innen den timen vi hadde der. Ikke hadde de testere på sminken heller, så jeg måtte ta en råsjangse og kjøpe det som så passe greit ut fargemessig. Så i dag er jeg litt oransje, med litt for mørke bryn og litt for lys blush, men jeg overlever da det! Heldigvis for meg at jeg fikk satt på vipper før jeg dro, haha, så er jeg sikret ferdige og fine øyne uansett sminke. Kom på hotellrom med tre amerikanske jenter, som alle tre var kjempesøte og ikke minst fulle av spørsmål! Snakket til langt på natt om forskjeller mellom Norge og USA, og kom veldig godt overens! Nå skal...

London

Heisann!Stikker bare kjapt innom for å oppdatere dere på at jeg er på Heathrow, London akkurat nå og venter på å boarde! Nå går flyet videre til Philadelphia, så neste gang jeg skriver er jeg i USA!

Oslo

Heisann! Sto opp klokken 04:15 i morges for å rekke en dusj før morgenflyet tok meg til Oslo via Værnes. Jeg dro inn til byen og møtte fine Frida og fant etter en del leting og diskusjoner med (apple)Siri fram til Lashes by Kasja, og fikk satt på utrolig fine extensions til henne! Tenker å blogge mer om det når hun har sendt meg bildene hun tok av meg til meg, så skal dere få seee♥ Så dro jeg tilbake til gardemoen for å møte de jeg skal reise med, og spiste pizza sammen med de på Peppes! Nå er vi innlosjert på Thon Hotel Gardemoen, og jeg ligger på rom med to kjempesøte jenter fra Kristiansand og Asker! 1. Obligatorisk koffertbilde // 2. Reunion på Joe & the juice med fine Frida ♥// 3. På denna benken sovna jeg som en stein mens flinke Weronika limte vipp for vipp på meg // 4. Rulletrappbilde etter en fin, travel dag i hovedstaden! Så nå skal jeg få sove helt til klokken fire/fem i natt igjen, så er det opp og ut av landet! Reiser via Heathrow og lander i Philadel...

NYC

Denne uken skal jeg få ombre, fikse neglene mine, sette på vippeextensions og reise til New York. Er ikke det en drømmeuke vet ikke jeg, fyfader så heldig jeg er! Drømmen min om å stå 'on top of the rock' og la blikket danse over byens mange skyskrapere og nyte hvert åndedrag i storbyen skal endelig komme til virkelighet, og det er DENNE uken!! Kan nesten ikke tro det, nei, jeg kan ikke tro det! Skal ta mange fine bilder til dere, og håper det er bra med internett på hotellene vi skal bo på underveis. Om ikke er det nok instagram og snapchat jeg blir mest aktiv på, så om dere vil følge ekstra godt med kan dere følge meg på instagram @ine_kristine eller på snap: ine_kristine New York, I'm coming for you!

Alt om konkurransen

Har fått mange spørsmål angående konkurransen jeg vant, og det er jo ganske så forståelig da jeg egentlig ikke har skrevet så mye rundt hva selve konkurransen gikk ut på, og hva jeg egentlig har vunnet. Så her kommer et samlet innlegg med alt av info som både slekt, venner og ukjente lurer på :-) Før jul fikk vi vite at en organisasjon, Odd Fellow, skulle arrangere en skrivekonkurranse på vår skole. Kun 2. klassingene på linjene ved Brønnøysund VGS fikk delta, og vår skole blir kun trukket ut hvert åttende år (hehe, flaks at jeg gikk i 2. klasse akkurat i år altså). Konkurransen gikk ut på å skrive en stil med den gyldne leveregel i vår tid som tema. Over juleferien og ut i det nye året skrev jeg litt nesten hver dag, og da jeg leverte inn stilen i midten av Januar var jeg veldig spent. I slutten av Januar fikk jeg beskjed om at jeg var en av fem finalister som var trukket av alle de innsendte stilene, og at jeg hadde en uke på meg til å lære meg teksten utennat og presentere ...

What I plan to shop while in NYC

Juicy couture joggedress HERCeliné veske HERKlokke fra Marc Jacobs HERSkjorte, Ralph Lauren HER Om jeg klarer å spare så mye som jeg håper, er det faktisk ikke lenger bare en drøm å eie en helt egen Celiné veske. Så vil jeg kjøpe noen fler Ralph Lauren skjorter, en av de klassiske klokkene enten fra Marc Jacobs eller Michael Kors, også vi jeg ha en Juicy Couture joggedress. Ankel-stropp-sko burde jeg egentlig ikke gå med, jeg som er så kort, men det er så fint så det SKAL jeg ha! Også slengte jeg med et utklipp av en Victoria's secret hettegenser, bare fordi jeg vet jeg kommer til å shoppe MYE der inne som alltid. New York har jo tross alt verdens største VS, hihi. Dessuten trenger jeg headset, så tror det blir med minst ett par fra Beats by Dr.Dre, også har jeg kjempelyst på nytt kameraobjektiv, og sånt er jo mye billigere i USA, så det burde jeg egntlig prioritere. Det eneste er at jeg aner ikke hvor mye tid vi får til shopping, er nemlig et planlagt opplegg der borte som vi s...