Video; Meloneras

Her kommer en kjapp liten video fra turen vår til Meloneras, nå er vi på vei hjem til Norge, kulde og regn! Kos dere med videoen, og ha en fin lørdag <3 Hva synes dere? Ser det ikke fiiint ut?

Alt om RIU Palace Meloneras

RIU Palace Meloneras Resort er et helt eventyrlig hotell. Beliggenheten, utførelsen, detaljene, maten og servicen - alt svarer til forventningene. I dette innlegget tenker jeg å skrive litt om opplevelsen vi hadde da vi bodde her, og hva som var bra og hvilke ting som kunne vært forbedret.  Beliggenhet - Hotellet ligger veldig idyllisk til, der hav og himmel er eneste utsikt i horisonten og det går blått i blått så langt du kan se. Det er 4 forskjellige basseng å velge i på hotellet, massevis av solsenger (ikke verdens beste solsenger tho) og rikelig med plass. Likevel trekker det litt ned for min del at det ikke er noen strand i nærheten, og at på den stranden du har innen en gåtur på 10-minutter er det lite med solsenger. På en annen side har vi jo hatt i overflod av bassenger å ligge ved, så har ikke lidd noen fare.    Mat - Holy macarony, dette hotellet kan å diske opp med mat. God mat!  - Vi spiste frokost her hver dag, og frokostsalen har alt man...

Akutt syk

Hei dere! Siden sist har vi spist pizza på Grand Italia, og eksklusiv middag på hotellets fineste resturant... jeg ble akutt syk i går med feber og kaldsvetta hele natten, og dette kom mens vi satt og skulle spise på den fine restauranten, noe som var sinnssykt flaut for jeg var så kvalm at jeg såvidt pirket i de eksklusive rettene vi fikk servert - og kelneren måtte bære ut fat på fat med like mye mat som han bar inn... Om dere har sett den episoden Mr. Bean der han får servert en biff tartar og strever med å gjemme den fordi han ikke vil spise den, var det akkurat sånn jeg følte meg i går. Så måtte jeg pakke meg inn i laken og pledd og spiste paracet som en gal.Dagen i dag gikk mye bedre, vi fikk spist nok en god frokost, lå ved bassenget i noen timer og gikk inn tidlig for å slappe litt av (haha bassenglivet tar på kreftene!) Dessuten hadde jeg reisens mathøydepunkt på El Churrasco, der vi fikk servert indrefilèt og egen grill som vi kunne grille biffbitene akkurat så mye vi vill...

Breakkie

God morgen! Herlighet, i natt tordnet det i ett og Ingeborg våknet av at hun trodde jeg allerede var våken og i gang med å ta bilder (fordi det blinket som blits) det var jo rene diskoteket utenfor gardinene våre en stund der! Men nå er uværet borte og frokosten er på bordet, se så godt! Frokostsalen er fylt med alt en kan tenke seg, til og med Champagne og rosévin for de som foretrekker det. Nå skal vi starte dagen, ha en fin tirsdag!

Another day in paradise

Hola! Guri, i dag ble jeg rød som en tomat ved bassenget... Ligger allerede og vrir meg i senga, så dette kan bli en lang natt. Dagen har bortsett fra det vært strålende, og veldig varm! Har solet oss, bada og virkelig hatt ferie hele dagen, og når dagens største gjøremåler å flytte solsenga i riktig vinkel mot sola kan man vell lett si at vi har det som plommen i egget, eller hva? I morgen skal dere få se bilder fra frokosten her, også har vi reservert bord på hotellets fineste restaurant - så bilder fra dette kommer også! Nå er jeg klar for å stupe inn i drømmeland, håper dere fikk en fin start på uka i dag uansett hvor dere befinner dere. Kos og klem fraKanariøyene!

Buenos días Meloneras

Midt på natten i går kom vi frem til hotellet vårt i Meloneras, helt sør på Gran Canaria. Da var det rett i seng for to slitne jenter, og opp tidlig til dette paradiset av et hotell som dere kan se på bildene over her! Etter en helt vanvittig frokost dro vi straka veien til bassengkanten der vi nøt våre første timer under spansk sol, så spiste vi lunsj på Grand Italia inne i "sentrum" av Meloneras. Det er veldig lite her, og tett mellom resturantene! Mange eksklusive merkebutikker og pensjonister kledd i hvitt fra topp til tå, og ellers herlig vær og god stemning!I kveld dro vi ut og spiste sushi på SushiMex, veldig godt!Skal bli flinkere til å ta med kamera ut, i dag mista vi dagslyset før vi dro ut for vi var litt treige, men i morgen blir det andre boller. Håper dere har hatt en fin søndag, og at dere får en knallstart på uka i morgen! // We arrived at midnight yesterday at our hotel here in Meloneras, in the south of Gran Canaria. We went straight to sleep because we were prett...